Werkbezoek bij Enzerink, Hengelo Gld.

Frans en Ab op Bedrijfsbezoek bij Enzerink.jpeg
CU_SGP_Logo
Door CU SGP Bronckhorst op woensdag 23 februari 2022

Werkbezoek bij Enzerink, Hengelo Gld.

23-02-2022 - Werkbezoek bij firma Enzerink in Hengelo Gelderland.

Vandaag zijn we met de fractie van de ChristenUnie – SGP Bronckhorst op bedrijfsbezoek geweest bij de firma Enzerink in Varssel. We hebben een goed gesprek gehad met de ondernemer, Richard Enzerink.

Logo Enzerink

Richard is van loonwerker overgegaan op verschillende andere werkgebieden zoals Asbestsanering, Sloopwerk, Grond- en Straatwerk. Er werken ongeveer 60 mensen bij Enzerink, die grotendeels in de directe omgeving wonen. Tijdens het gesprek bleek ook hier weer dat het moeilijk is om aan personeel te komen. Dat pleit ook weer vóór ons speerpunt: Bouwen naar behoefte! Zodra er meer mensen kunnen wonen in Bronckhorst zijn er ook meer mensen beschikbaar voor de vele vacatures.

Bij een korte wandeling over goedverzorgde terrein van Enzerink kregen Dick Ebbers en Frans Evers een indruk van de maatregelen die het bedrijf neemt om aan alle milieueisen te voldoen.

De conclusie van Dick was: “een mooi, gezond bedrijf dat we als gemeente Bronckhorst moeten faciliteren en stimuleren”.