In de KNEL door té hoge (energie)kosten?

in de knel.jpg
CU_SGP_Logo
Door CU SGP Bronckhorst op donderdag 27 oktober 2022

In de KNEL door té hoge (energie)kosten?

Op zaterdag 22 oktober heeft Dick Ebbers meegeholpen om folders uit te delen en posters op te hangen bij de winkels in het centrum van Vorden. Hierin worden inwoners die het door de hoge (energie)kosten in de knel komen, opgeroepen om zich te melden bij de gemeente Bronckhorst! Goed om te ervaren dat bijna alle winkeliers hier graag aan mee wilden werken.

Klop aan!

Komt u in de problemen door de forse stijging van (energie)kosten? Laat van u horen, we pakken het samen op. Vraag direct ondersteuning aan als u in financiële nood zit. Vul het formulier in via de website van de gemeente Bronckhorst of deze link: Klop aan Particulieren of loop binnen bij het sociale team in uw buurt. Bellen mag ook (0575) 75 02 50.

Komt u in de problemen door de forse stijging van (energie)kosten? Wij bieden u de juiste hulp op maat. Dit doen we extra, boven op de maatregelen van de Rijksoverheid. Hieronder ziet u de regelingen die we aanbieden.

Particulieren met een inkomen tot 130% van de bijstandsnorm

Heeft u een inkomen tot 130% van de bijstandsnorm? Dan heeft u recht op energietoeslag. Heeft u een laag eigen vermogen? Dan zijn er nog meer regelingen voor u van toepassing. Ook kunt u gratis gebruik maken van een energiecoach aan huis die direct helpt met energie besparen.

Deze regelingen bied de gemeente Bronckhorst aan:

Energiecoach

Vanaf 1 november 2022 is er binnen de gemeente een energiecoach om inwoners te helpen. U kunt hier een afspraak mee maken voor een bezoek aan huis. Samen bekijkt u het energieverbruik en de energiekosten. Deze energiecoach gaat meteen aan de slag om energie te besparen zoals het aanbrengen van tochtstrips, radiatorfolie en ledlampen. Dit is helemaal gratis.

Bespaartips en subsidies

Vraag gratis informatie bij ons energieloket (via AGEM) aan over subsidiemogelijkheden en aantrekkelijke duurzaamheidsleningen. Huiseigenaren en inwoners met een laag inkomen (onder 130% van het bijstandsniveau) kunnen gebruik maken van een subsidieregeling voor isolatiemaatregelen. Hier helpt onze energiecoach bij.

Particulieren met een inkomen boven 130% van het bijstandsniveau

Is uw energierekening fors gestegen en is de energietoeslag van 1.300 euro niet genoeg om die extra kosten te betalen? Of u komt niet in aanmerking voor de energietoeslag en u kunt uw energierekening niet meer betalen? Loop dan binnen bij het sociale team in uw buurt. Of vraag direct bijzondere bijstand aan.

De criteria voor het aanvragen van energietoeslag zijn verruimd. Hierdoor kunnen meer mensen deze toeslag ontvangen. We kijken samen naar uw inkomsten en uitgaven. Op basis daarvan beoordelen we de hoogte van de bijdrage.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de gemeente Bronckhorst.